סאגת איוש הוועדה למינוי שופטים; הקואליציה נעתרה

    חדשות קול חי No Comments on סאגת איוש הוועדה למינוי שופטים; הקואליציה נעתרה

    הקואליציה נעתרה לבקשתו של נשיא המדינה שלא לדחות את המועד הקבוע בתקנון לבחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת על מנת לאפשר את המשך ההידברות תחת חסותו, וציינה כי סמכות כינוס הועדה שתוקם מוקנית לשר המשפטים. הנשיא חוזר על קריאתו להימנע מביטויים שמטרתם פוליטית ואין בהם תרומה להגעה להסכמות

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    13:16
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הרב משה הלל הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שפורסם כי הקואליציה לא תדחה את המועד לאיוש נציגי המערכת הפוליטית בוועדה למינוי שופטים, נשיא המדינה הבהיר ומבהיר בעניין הרפורמה במערכת המשפט אותה מובילה הקואליציה, כי בכל הזדמנות – אין כאן מנצחים ומפסידים, אם יהיו כאלה – מדינת ישראל תפסיד. יובהר כי הקואליציה נעתרה לבקשתו של נשיא המדינה שלא לדחות את המועד הקבוע בתקנון לבחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת על מנת לאפשר את המשך ההידברות תחת חסותו, וציינה כי סמכות כינוס הועדה שתוקם מוקנית לשר המשפטים.

    הנשיא חוזר על קריאתו להימנע מביטויים שמטרתם פוליטית ואין בהם תרומה להגעה להסכמות רחבות. עוד מדגיש כי מדינת ישראל נמצאת ברגע חשוב וקריטי ביותר. המעשה הקל הוא לפוצץ את השיחות אך המחיר יהיה כבד מנשוא. מאתגר וקשה יותר להגיע להסכמות אך זוהי חד משמעית טובתה של מדינת ישראל ובמאמץ משותף ניתן להגיע להבנות.

    יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לשיחות בבית הנשיא: "כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, ״ההידברות״ בבית הנשיא זה תרגיל הונאה של נתניהו ושותפיו בשביל להעביר את התקציב ואז להמשיך בכל הכוח בניסיונות להשתלט על מערכת המשפט והוועדה למינוי שופטים".

    "אני קורא ללפיד ולגנץ לפרוש באופן מיידי מהשיחות בבית הנשיא ולהודיע על הפסקתם לאלתר. בכל רגע שאתם יושבים בשיחות אתם מעניקים לגיטימציה לכל הפעולות ההזויות של הממשלה הנוכחית ומסייעים לנתניהו למסמס את המחאה המוצדקת והחשובה ביותר שהייתה פה מזה שנים".



    0 תגובות